AI - umetna inteligenca

Umetna inteligenca postaja področje, ki počasi, a vztrajno prodira v vsakdan poslovnega sveta. V zadnji dveh letih je postala pravi hit oziroma »buzzword« in tudi zanimanje podjetij iz vseh branž se krepi, saj postopki strojnega učenja in napovedne analitike omogočajo izjemno natančne napovedi in pomagajo pri sprejemanju kritičnih poslovnih odločitev.

Toda, tako kot pri vsaki novi tehnologiji, tudi pri vpeljavi umetne inteligence v poslovne procese, lahko na podjetja preži veliko pasti. Ker spada med t.i. disruptivne tehnologije, ki neposredno vpliva na potek procesov, na umetno inteligenco zaposleni v podjetjih gledajo s strahom in nezaupanjem. Končni rezultati algoritmov strojnega učenja so direktno odvisni od kakovosti podatkov, za katere se lahko izkaže, da so rak rana podjetja in zaradi posledičnega urejanja pride do velikih zamud.

Napovedni modeli so samo en kamenček v mozaiku celotnega procesa. Če se delovni oziroma poslovni procesi ne prilagodijo novim informacijam, rezultati ne bodo na nivoju začetnih pričakovanj. Ravno ta pričakovanja je seveda potrebno opredeliti že takoj na začetku. Ravno tako je potrebno prilagoditi poslovne procese, opredeliti cilje ter obseg nalog za procese z umetno inteligenco.

Na zgoraj naštete težave smo v našem podjetju naleteli skozi leta ukvarjanja s poslovnimi procesi in njihovo nadgradnjo z umetno inteligenco. Zato bi naše izkušnje radi delili z vsemi podjetji in podjetniki, ki razmišljajo o vpeljavi umetne inteligence.

Kaj umetna inteligenca sploh je?

Kako deluje, kaj je res in kaj ne? Kdaj lahko razmišljamo o umetni inteligenci v našem podjetju? Kakšne so metode in faze vpeljave umetne inteligence? Pilotski projekt da ali ne? Kje, kako, na katerem področju? Kako se lotiti prvega projekta, kaj meriti? Kako zastaviti proces vpeljave, kako definirati širšo strategijo? Kakšne ljudi potrebujemo za vpeljavo? Kako izgledajo končni rezultati in kaj početi z njimi? Kako zastaviti procese, kaj spremeniti?

Stopite z nami v stik